مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی + بایدها و نبایدهای دوره ریکاوری

ابدومینوپلاستی یک پروسیجر جراحی است که به برداشتن پوست و چربی اضافی از شکم و محکم کردن عضلات آن می پردازد. این پروسیجر در افرادی انجام می شود که وزن زیادی از دست داده یا در اثر بارداری ، یا بالا رفتن سن ، پوست و چربی اضافی در ناحیه شکم آنها شکل گرفته است. در طول این پروسیجر ، جراح پلاستیک ، برشی را در زیر شکم ایجاد کرده و پوست و چربی اضافی را بر می دارد. عضلات ناحیه شکم نیز محکم شده و پوست بخیه زده می شود. در برخی موارد ، جراح ، برای خلق نتیجه ای طبیعی تر ، ناف را در موقعیت مناسب و جدید قرار می دهد. این جراحی ماژور تحت بیهوشی عمومی انجام گرفته و تکمیل شدن آن اغلب چند ساعت طول می کشد. اجرای مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی ، در دستیابی به نتیجه ایده ال ، بسیار حائز اهمیت بوده و بیمار ملزم به اجرای دقیق آنها می باشد.

مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی

دوره نقاهت و مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی

دوره ریکاوری بعد از جراحی شکم بر حسب دامنه جراحی و سلامت عمومی بیمار متغیر است. برخی مواردی که ممکن است در طول این دوره تجربه کنید شامل موارد زیر می باشد:

درد : احساس درد بعد از ابدو یک عارضه جانبی نرمال است. جراح داروهای مسکن را برای کمک به مدیریت درد در طول دوره ریکاوری تجویز می کند.

ورم و کبودی : تورم و کبودی نیز از دیگر عوارض جانبی قابل انتظار بعد از این پروسیجر زیبایی محسوب می شوند که ممکن است تا چند هفته طول بکشد ولی به طور خودبخود ، به مرور زمان فروکش خواهد کرد.

لوله های درن : جراح لوله های درن را در محل برش قرار می دهد که اغلب چند روز بعد از جراحی برداشته خواهد شد. این درن ها برای تخلیه ترشحات از ناحیه جراحی ، در آن محل قرار داده می شوند.

استراحت و محدود کردن فعالیت های فیزیکی : استراحت و محدود کردن فعالیت های فیزیکی در طول چند هفته اول بعد از عمل ، یک ضرورت به منظور سپری کردن یک دوره بهبود موفقیت امیز است. با این کار می توان خطر بروز عوارض جانبی را به حداقل رساند.

اسکار : شکل گیری اسکار بخش نرمال پروسه بهبود بعد از این پروسیجر زیبایی است. جراح دستورالعمل هایی را در اختیار شما قرار می دهد که با مراقبت بهتر از زخم ها بتوانید به کاهش بر جای ماندن رد و اثر اسکار ، کمک کنید.

به طور کلی ، دوره ریکاوری بعد از جراحی شکم ، ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد. دنبال کردن توصیه های پزشک در طول دوره بهبود ، باعث می شود که این دوره با موفقیت بالایی سپری شود.

نزدیکی بعد از عمل ابدو

اغلب توصیه می شود بعد از جراحی شکم به مدت چند هفته از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید. باید به بدن تان اجازه بدهید تا به طور کامل بهبود پیدا کند. جراح دستورالعمل های ویژه ای را در اختیار شما قرار می دهد تا بدانید برقراری رابطه جنسی در چه زمان بی خطر بوده و نتیجه عمل تان را تهدید نخواهد کرد. حتماً به صدای بدن تان گوش کنید و اگر احساس کردید که بدن تان به زمان بیشتری برای بهبود یافتن نیاز دارد ، حتماً این زمان را به آن بدهید.

ماساژ بعد از ابدومینوپلاستی

اغلب توصیه می شود در طول چند هفته اول بعد از عمل زیبایی شکم از ماساژ دادن شکم خودداری کنید. در طول این چند هفته ، محل برش و بافت های اطراف آن بسیار حساس و آسیب پذیر هستند و اگر زودتر از موعد مناسب برای ماساژ دادن شکم اقدام کنیم ، باعث می شود که در ناحیه جراحی ، احساس درد کرده و ورم و حتی آسیب دیدگی بافت های در حال بهبود را تجربه کنیم.

جراح دستورات مربوط به مراقبت از برش ها و ماساژ دادن آنها را در اختیار بیمار قرار می دهد. دنبال کردن این دستورات با دقت فراوان و نیز خودداری کردن از فعالیت ها و حرکاتی که ممکن است نتیجه جراحی را به خطر بیاندازد ، ضروری است.

وقتی جراح ماساژ تراپی را برای شما مجاز اعلام کرد ، انجام این پروسیجر می تواند به جریان بهتر خون ، کاهش بافت اسکار و احساس آرامش بیشتر در ناحیه جراحی شده ، کمک کند. البته ، باید تا زمان بهبود کامل بدن دست نگه دارید و در صورتی که جراح بعد از معاینه ، شرایط ناحیه جراحی شده را برای ماساژ داده شدن ، مساعد اعلام کرد ، اقدام به انجام آن نمایید.

بعد از عمل ابدو چه بخوریم؟

بعد از عمل جراحی زیبایی شکم دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل بمنظور پشتیبانی از فرایند بهبود بدن ، ضروری است. برخی دستورالعمل های کلی که باید در خصوص رژیم غذایی بعد از ابدومینوپلاستی دنبال کنید ، شامل موارد زیر می باشد :

•  به مقدار فراوان آب بنوشید. نوشیدن مقدار فراوان آب کمک می کند تا سموم از بدن خارج شده و ورم کاهش پیدا کند.
  • مواد غذایی مغذی میل کنید. تمرکز روی میل کردن غذاهای مغذی از قبیل میوه ها ، پروتئین ، غلات ، و چربی های سالم کمک می کند تا سیستم ایمنی تان تحت پشتیبانی قرار گرفته و تقویت شود. همچنین میزان التهاب نیز کاهش یافته و بهبود موفقیت آمیزی تری حاصل خواهد شد.

برگشت شکم بعد از عمل تامی تاک

جراحی زیبایی شکم می تواند نتایج ماندگاری را به دست دهد و به این ترتیب می توانید برای مدت های طولانی از داشتن شکمی صاف و خوش فرم لذت ببرید. البته ، لازم است به این نکته توجه داشته باشید که ماندگاری نتیجه و عدم برگشت پذیری آن در افراد مختلف ، یکسان نمی باشد و تحت تاثیر فاکتورهایی از قبیل سن ، نوسانات وزن و عادات سبک زندگی قرار دارد.

به طور کلی ، اگر فردی بعد از جراحی زیبا کردن شکم ، یک سبک زندگی سالم را دنبال کند و بدن خود را در معرض نوسانات شدید وزنی یا بارداری قرار ندهد ، نتیجه به دست آمده از جراحی ، برای مدت طولانی برای او ماندگار خواهد بود. البته ، این احتمال نیز وجود دارد که به مرور زمان ، خصوصاً در مواقعی که بیمار ، نوسانات شدید وزنی یا بارداری را تجربه کند ، شکل شکم ، به قبل از دوره جراحی بازگردد. به هر حال ، مشورت با یک جراح خوب برای بحث درباره دغدغه ها و انتظارات از جراحی بمنظور اطمینان از منطقی بودن نتایج بالقوه و با در نظر گرفتن محدودیت های پروسیجر ، ضروری است.

مراقبت از ناف بعد از عمل ابدو

بعد از عمل ، مراقبت از ناف بخش مهمی از دوره ریکاوری است. نکاتی که برای مراقبت از ناف در طول این دوره ملزم به اجرای آن هستید شامل موارد زیر می باشد:

1.  ناف و نواحی اطراف آن را تمیز و خشک نگه دارید تا دچار عفونت نشود. جراح دستورالعمل هایی را در خصوص تمیز نگه داشتن ناف و جلوگیری از ابتلای آن به عفونت در اختیارتان قرار می دهد.
  2. از فرو بردن شکم و ناف در آب وان یا استخر تا زمان صلاحدید پزشک خودداری کنید. فرو بردن شکم و ناف در آب باعث می شود که ناحیه جراحی شده و بخیه ها دچار عفونت شود.
  3.  لباس های گشاد بپوشید. لباس های گشاد هیچ سایشی با ناحیه جراحی شده ایجاد نمی کند و در نتیجه مانع بروز درد در آن می شود. اگر در خصوص نحوه مراقبت از ناف بعد از جراحی شکم ، سوال یا دغدغه ای دارید حتماً از بهترین جراح پلاستیک بپرسید.
امتیازدهی به مقاله